CIDSE Jaarverslag 2011 - CIDSE
Auteursrechten CIDSE

CIDSE Jaarverslag 2011

Auteursrechten CIDSE

Jaarverslag 2011 (ook beschikbaar in ES en FR)

Het rapport laat zien hoe, geïnspireerd door gedeelde waarden, CIDSE-leden en -partners in zuidelijke en noordelijke landen de handen in elkaar slaan in 2011 om alleen oplossingen voor te stellen voor wereldwijde uitdagingen.

Het lezen van dit rapport betekent het volgen van de weg die ons onder meer leidde naar het Wereld Sociaal Forum in Dakar, het jaarlijkse VN-Comité voor Wereldvoedselzekerheid in Rome, de Europese Ontwikkelingsdagen in Warschau en de klimaatonderhandelingen in Durban. Het rapport vermeldt ook verschillende lobbyactiviteiten bij EU-instellingen en regeringen op nationaal en internationaal niveau.

In 2011 werd het huidige economische groeimodel in toenemende mate in vraag gesteld in het licht van aanhoudende crises. In de context van onze dagelijkse strijd voor wereldwijde rechtvaardigheid en de uitroeiing van armoede, erkennen leden en partnerorganisaties van CIDSE over de hele wereld de noodzaak om verder te gaan in ons denken over alternatieven. We moeten structurele en incrementele veranderingen teweegbrengen en niet vertrouwen op schokken. Dit was een centrale boodschap in onze 2011-activiteiten en blijft dat ook bij onze voorbereidingen voor de Rio + 20-top 2012, waarmee we de belangrijkste besluitvormende instanties aansporen actie te ondernemen om armoede, honger en milieu-uitbuiting te stoppen en een duurzame en meer alleen maar wereld.

EN-CIDSE Jaarverslag 2011
ES-Informe anual 2011 de la CIDSE
FR-Rapport annuel 2011 de la CIDSE

Deel deze inhoud op sociale media